Salut!
Depuis quelques temps, j'ai un espèce de Tact Tac Tac en accélérant sur ma S2. J'ai voulu changer les croisillons, en fait, c'est mon différentiel qui est HS: plus une goutte d'huile, un jeu de malade sur le nez d'arbre et... de la jolie limaille collée sur le bouchon de remplissage.
Quelqu'un sait d'ou vient cette pièce, ou on peut en trouver une?
Pont TVR S2
- _Zeb_
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Re: Pont TVR S2
Apparemment c'est un différentiel de Ford Sierra, il y a un post sur piston head qui indique comment identifier le type : https://www.pistonheads.com/gassing/top ... &t=1005823
Another way of knowing what diff you have is to look on the diff ID tag (little alloy tag bolted to the rear cover, top left hand side) Shown in the picture circled in red.
There will be some numbers/letters (look at the top row),
EG. 83BG MC 362
The 1st set (83BG) is the case type (7" or 7.5") as there quite a few codes its not worth looking, the esiest way to ID a 7" and 7.5" is to look at the top mounting. The 7" has one long bolt/nut and the 7.5" has 2 bolts.
7" on the left, 7.5" on the right.
Next is the middle code in this case its 'MC' which is an 'OPEN' type diff (NON-LSD) basically ANY diff with 2 or more "A" in the middle code will be an LSD e.g. "AA" or "ADA" any other letters without an "A" in the code IS an open diff.
Finally is the numbers, 362 which is (simply) 3.62:1 ratio.
Re: Pont TVR S2
sierra en effet
plutôt recherché car facile a monté sur les kit car.. donc chère
plutôt recherché car facile a monté sur les kit car.. donc chère
v8 3.9 - L6 2.6SU - V6 2.8 cologne
Mon occupation TVRienne => viewtopic.php?f=2&t=5293
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